Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Παρατήρηση

Η παρατήρηση σαν μέθοδος εκμάθησης αλλά και έρευνας έχει τις ρίζες της στην ψυχανάληση και για πολλά χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί στην ψυχανάλυση,στην κλινική ψυχολογία αλλά και στην ψυχοθεραπεία των παιδιών,η χρησιμότητά της όμως πλέον σαν γνωστικό εργαλείο έχει αναγνωριστεί και σε ευρύτερους τομείς όπως η εκπαίδευση και η κοινωνική εργασία.

Μερικές από τις χρησιμότητες της παρατήργσης:
  • Απόκτηση γνώσης για τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού,φυσικά,διανοητικά και ψυχολογικά,τις ανάγκες του,το είδος της προσκόλλησης του και για μη γλωσσικούς τρόπους επικοινωνίας (με τα μάτια,το σώμα κλπ).
  • Καλύτερη κατανόηση του κόσμου του παιδιού,άρα και η δυνατότητα καλύτερης επικοινωνίας με το παιδί.
  • Διερεύνηση ζητημάτων σχετικά με τα όρια προσωπικού/επαγγελματικού
  • Η ευκαιρία να αναπτύξη και να δοκιμάσει μια σειρά από ικανότητες με πιο σημαντική την ικανότητα για κριτική σκέψη.
  • Να κατανοήση την σχέση μεταξύ ανθρώπινων πράξεων και κοινωνικών δομών.Πως το καθένα εξαρτάται και επηρεάζεται από το άλλο.
  • Τους τρόπους με τους οποίους οι ανθρώπινες απόψεις,εμπειρίες,φιλοδοξίες και προσδοκίες διαμορφώνονται διαμέσου παραμέτρων όπως η ηλικία,η κοινωνική τάξη,το φύλο.η φυλή και οι ειδικές ανάγκες.
  • Να κατανοήσει και να περιγράψει την ανάπτυξη της σχέσης μεταξύ παιδιού και των άλλων,συμπεριλαμβανομένων,του παρατηρητή και σημαντικών προσώπων στη ζωή του παιδιού όπως ο εκπαιδευτικός και να προσπαθήσει να καταλάβει τα ασυνείδητα στοιχεία της συμπεριφοράς όπως και του κώδικες επικοινωνίας.
  • Να κατανοήσει ζητήματα όπως η ικανότητα διαπαιδαγώγησης,κοινωνική τάξη,φύλο και να σκεφτεί μια γκάμα από διαφορετικά μοντέλα οικογένειας.
  • Να αποφύγει τα βιαστικά συμπεράσματα με την άναπτυξη της ικανότητας να βλέπει,να ακούει και να αισθάνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου